Általános Szerződési Feltételek a sapka-kalap-bolt.hu webáruházból történő vásárlásra
Hatálybalépés időpontja: 2024. november 8
Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Barett Budapest Korlátolt
Felelősségű Társaság (székhelye: 4024 Debrecen, Csapó utca 18. fszt.1. szám; Cg.: 09-09-
010698, adószáma: 13284873-2-09 Eladó; (a továbbiakban: Eladó) és az általa elektronikus
kereskedelmi úton (webáruház) értékesített terméket megvásárló Vevő (a
továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit, a vásárlás jogi feltételeit tartalmazza.
(Eladó és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek).
Kérjük, ha a www.sapka-kalap-bolt.hu weboldalunkon kínált szolgáltatást igénybe kívánja
venni, olvassa el Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket és kizárólag abban az
esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontját megértette, tudomásul
vette és azzal egyetért és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.
1. Általános információk
1.1. Az Eladó adatai
A www.sapka-kalap-bolt.hu webáruház és a weblap üzemeltetője:
Cégnév: Barett Budapest Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített cégnév: Barett Budapest Kft.
Székhely: 4024 Debrecen Csapó u. 18. fszt. 1.
Levelezési cím: 4024 Debrecen Csapó u. 18. fszt. 1.
Cégjegyzékszám: 09-09-010698
Adószám: 13284873-2-09
Képviselő neve: Kotrás Bernadett
E-mail cím: barettsapkakalap@gmail.com
Telefonszám: 0617875305
Nyilvántartó Cégbíróság megnevezése: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet neve: MBH Bank Nyrt.
Pénzforgalmi jelzőszáma: 60600084-10046388
Tárhelyszolgáltató:
Név: Idea-NET Solutions Kft. 4225 Debrecen, Telek u. 60.
Székhely: 4225 Debrecen, Teleki u. 60.
Weboldal:
E-mail: info@ideanet.hu
Cégjegyzékszáma: 09-09-022526
Adószáma: 23796100-2-09
A bejegyző bíróság megnevezése: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
1.2. Fogalmak
Eladó/Szolgáltató: a webáruház üzemeltetője, amely a webáruházban kínált árut értékesítő
szolgáltatást nyújtó 1.1. pontban meghatározott jogi személy
Vevő: az a természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki/amely
a webáruházzal adásvételi szerződést köt (A jelen Szabályzat személyi hatálya fogyasztónak
minősülő és fogyasztónak nem minősülő Vevőkre egyaránt kiterjed)
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy, aki a webáruházzal adásvételi szerződést köt
Felek: az adásvételi szerződésben szereplő, szerződő személyek, az Eladó és a Vevő
együttesen
Adásvételi szerződés: a Felek között a webáruház kínálatából a Vevő által kiválasztott áru
tulajdonjogának átruházására irányuló szerződés
Áru: a webáruházban az Eladó által eladásra kínált termék,
– ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben
vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
– ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal
össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális
elemeket tartalmazó áru)
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró
személy;Vételár: az a bruttó, általános forgalmi adót tartalmazó ár, amelyen az Eladó az árut
eladásra kínálja
Szállítás: az adásvételi szerződés tárgyát képező árunak a Vevő által megjelölt címre történő
eljuttatása és a Vevő (vagy megbízottja) részére történő átadása
Szállító: az Eladóval szerződött futárszolgálat, vagy a Magyar Posta Zrt. (a továbbiakban:
Magyar Posta)
Szállítási díj: a vételáron felül az áru kiszállításának ellenértékeként megfizetésre kerülő
összeg
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek
távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen
eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak; Webáruház: elektronikus úton, távollevők részére, ellenszolgáltatás fejében
nyújtott szolgáltatás, amelyhez a szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá
Panasz: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CXL. törvény alapján a fogyasztó vállalkozással
szemben előterjesztett, a vállalkozásnak, vagy a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró
személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen
kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog-
vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, a kellékszavatossági,
termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével.
1.3. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok
vonatkoznak:
– 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
– 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
– 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
– 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
– 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének
meghatározásáról
– 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól
– 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
-1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
– 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
– AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a
2009/22/EK irányelv módosításáról
– AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és
az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet)
– A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
1.4. A webáruház általános bemutatása
A webáruházban történő vásárlással adásvételi szerződés jön létre az Eladó és a Vevő között.
A webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vevő magára nézve kötelezően elfogadja
a jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeket, amelyről a megrendelés menete
folyamán jognyilatkozatot tesz.
A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen Általános Szerződési és Felhasználási
Feltételekben leírtak szerint a megrendeléssel a Vevő vételi ajánlatot tesz, amelynek
visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés az Eladó és a Vevő között. A létrejött
szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal
jön létre, nem kerül iktatásba és a későbbiekben nyomtatásban nem hozzáférhető. Az Eladó
a szerződést annak száma szerint tartja nyilván elektronikusan a vásárlás napjától számított
6. naptári év utolsó napjáig. A vásárlás napja, a megrendelés visszaigazolásának időpontja.
Az elektronikus szerződéskötés nyelve magyar.
A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik.
2. Elektronikus szerződéskötés (vásárlás) menete
2.1. Az áru bemutatása, árak, akciós termékek
A webáruházban minden áru képpel és leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a
vásárló számára az áru kiválasztását és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett
felhívjuk a figyelmet arra, hogy az oldalakon található képek csak illusztráció céljára
szolgálnak, a tényleges termékek eltérhetnek a képen látottaktól.
Az oldalakon szereplő árak tartalmazzák az áfát.
A webáruház az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Áraink, illetve
termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Árváltozás esetén a már megrendelt
árut a rendeléskori áron szállítjuk.
A webáruházban olykor akciókat kínálunk, az egyes akciókat a webáruház egyértelműen
feltünteti, az akció keretébe tartozó termékek, és a vonatkozó kedvezmények megjelölésével.
Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig, vagy a készlet erejéig
tart.
2.2. Az áru kiválasztása, a vásárlás menete
Az áruról annak képére kattintva és annak leírásában törekszünk a legszélesebb körű, a
vásárló döntését elősegítő információkat megadni. Az áru kiválasztása a “Kosárba”
helyezéssel történik. Ezt követően mód van újabb áruk kiválasztására és kosárba
helyezésére, kiválasztott áruknak a kosárból való eltávolítására, vagy a vásárlás
véglegesítésére és a rendelés feladására.
Amennyiben a Vevő az áruk kiválasztását befejezte, a vásárláshoz szükséges adatokat (vevő
neve, szállítási címe, e-mail címe, telefonszáma) meg kell adnia. A Vevőnek a megrendelés
során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok
módosítására. A Vevő felelőssége, hogy az általa megadott adatok pontosan kerüljenek
bevitelre, hiszen a Vevő által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az
áru. A rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés
létrejöttét.
Eladó a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének
figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos
követelések érvényesítése céljából kezelheti a Vevő azonosításához szükséges természetes
személyazonosító adatokat és lakcímet. Az ezzel kapcsolatos rendelkezéseket Eladó
„Adatvédelmi nyilatkozata” tartalmazza.
A vásárláshoz szükséges adatok megadását követően a megrendelés véglegesítése előtt a
Vevőnek lehetősége van arra, hogy a megrendelését módosítsa, onnan árut távolítson el,
darabszámot módosítson, vagy újabb árut rendeljen meg. Ugyancsak módja van ellenőrizni,
és szükség esetén javítani a megadott vevői adatokat.
Amennyiben a Vevő a megrendelését és a megadott adatait megfelelőnek találja, úgy a
rendelés feladásával azt véglegesítette.
A Vevő az áru megrendelésével ajánlati kötöttséget vállal, amelynek alapján az Eladó
visszaigazolásával létrejön az adásvételi szerződés a felek között. Az ajánlati kötöttség a
megrendelés visszaigazolásáig, de legfeljebb 48 óráig tart.
A vásárlónak a megrendelést követően fizetési kötelezettsége keletkezik.
2.3. Megrendelés visszaigazolása
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Az első lépcsőben a megrendelés
beérkezését a webáruház haladéktalanul, a rendszer által küldött e-maillel visszaigazolja. A
rendszer által küldött automatikus visszaigazolás csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön
megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön
ajánlata elfogadásának. Amennyiben a Vevő azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-
mail értesítés az adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy a
Vevő köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – Eladóval e-mail útján
haladéktalanul közölni.
A második lépcsőben a webáruház a megrendelés elfogadását legkésőbb 48 órán belül a
Vevő által megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben külön visszaigazolja, és az
adásvételi szerződés a felek között létrejön. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt áruk
és azok árának felsorolását, a Vevő által megadott nevet és szállítási címet, a szállítás módját,
a szállítási költséget, a kifizetés módját és a megrendelés nyilvántartási számát. Amennyiben
a visszaigazolás 48 órán belül nem történik meg, Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.
2.4. Szállítási díj
Az áru szállítási díjáról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt előzetesen megfelelő
tájékoztatást kap, illetve a szállítási díj összege az Eladó által kiállított számlán a Vevő által
választott szállítási módtól függően pontosan feltüntetésre kerül.
A Vevőnek a szállítási díjat a választott fizetési módnak megfelelően az áru árával együtt kell
megfizetnie. A megrendelésről kiállított számlát a Vevő elektronikus úton kapja meg az
Eladótól, a megrendeléskor megadott email címre.
Fizetés
A webáruházban átutalással, utánvéttel, bankkártyával online történhet fizetés, illetve
személyes átvétel választása mellett az Eladó boltjában készpénzzel.
Bankkártya
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya
adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar
Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Átutalás
Vevő a véglegesített megrendelés vételárát az Eladó által kiállított számla alapján, az abban
foglalt fizetési határidőig átutalással is megfizetheti. Eladó kizárólag a vételár teljes
mértékben történő megfizetését követően teljesít, és adja át a Szállítónak az árut.
Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról szóló
visszaigazolásban szereplő megrendelésszámot. Az ennek elmulasztásából vagy a
megrendelésszám hibás feltüntetéséből eredő károkért Eladó semmilyen felelősséget nem
vállal, a károkat és a többletköltségeket Vevő viseli.
Utánvétel Amennyiben Vevő a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja
kiegyenlíteni, akkor az "Utánvétel" fizetési módot kell választania. Az elfogadott megrendelés
vételára a a Magyar Postával vagy futárszolgálattal történő szállítást követő átvétel
időpontjában a kézbesítőnek készpénzben fizetendő.
2.5. Szállítás
Az áruk szállítási címre történő szállítását az Eladóval szerződött Szállító cégek: a Magyar
Posta és a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Kft. (továbbiakban együtt: Szállító) végzik. Az áru kiszállítására az Eladó és a Szállító között
létrejött szállítási szerződés feltételei vonatkoznak.
A szállítás várható időpontjáról Eladó a Vevőt az árunak a Szállító részére történő átadásakor
külön e-mailen, vagy telefonon értesíti.
A teljesítés a Vevő által történő szállítási címre történő kiszállítással, és annak a Vevő vagy
megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély az átadással száll át a Vevőre.
2.5.1. MPL futárszolgálat
Kényelmes és egyszerű csomagátvételi lehetőség. Fizethet bankkártyával vagy készpénzzel.
A kézbesítést kérheti lakcímére, vagy akár munkahelyére. Országos lefedettség.
Kétszeri kézbesítési kísérlet MPL Üzleti csomag esetén, amelyet az alapdíj tartalmaz.
Bővebb info: https://www.posta.hu/kuldemeny_erkezese/haznal_torteno_csomagkezbesites
Minimum Maximum Szállítási díj
0 kg 10 kg 1990 Ft
10.1 kg 20 kg 2990 Ft
20.1 kg 40 kg 5990 Ft
További költségek a szállítási díjon felül: 5000 Ft logisztikai ktg
2.5.2. MPL Posta Pont
Miért érdemes MOL- Coop PostaPontra rendelni?
Mert a legtöbb MOL PostaPont napi 24, a Coop PostaPontok többsége pedig 12
órában nyitva tart, így a munka előtt és után is elhozható a csomag. Itt megnézhető,
hogy Önnek melyik esik útba.
SMS-ben vagy e-mailben értesítjük a küldemény érkezéséről, ahogy Ön szeretné.
Az átvételi pontok könnyen megközelíthetőek.
A kutakon a parkolás egyszerű és ingyenes.
A MOL PostaPontokon és a Coop PostaPontok nagy részében bankkártyával is
fizethet.
A küldemények maximális tömege 20 kg.
Minimum Maximum Szállítási díj
0 kg 20 kg 990 Ft
További költségek a szállítási díjon felül: 5000 Ft logisztikai ktg
2.5.3. MPL Csomagautomata
A csomagautomaták egy képernyővel ellátott kezelőfelületből és különböző
méretű rekeszekből állnak, amelyek a csomagokat rejtik. A csomagautomatáknál az átvétel
gyors – a kapott kód és telefonszámunk megadásával máris hozzáférünk rendelésünkhöz.
Ezen kívül napi 24 órában állnak a rendelkezésünkre.
Bővebb infó: https://www.posta.hu/csomagautomata
Minimum Maximum Szállítási díj
0 kg 20 kg 990 Ft
További költségek a szállítási díjon felül: 5000 Ft logisztika költség
2.5.4. MPL Postán maradó szállítás
MPL Postán maradó szállítás
2.5.5. GLS futárszolgálat
Az Árut a GLS futárszolgálat szállítja ki.
Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-
szolgaltatasok
szállítási díj: 1800 Ft
30000 Ft felett Ingyenes
2.5.6. Személyes átvétel
A megrendelt Árut személyesen is átveheti üzletünkben. Önt nem terheli semmilyen díj.
2.6. Szerződés módosítása
Eladó kérheti a szerződés módosítását, amennyiben a megrendelt áru a készletből kifogyott,
és helyette más áruval kíván teljesíteni. Ezt Vevőnek írásban (elektronikus levélben) kell
elfogadnia.
3. Elállás jog
3.1. Eladó elállási joga
Amennyiben Vevő az átutalást a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül (általában 8
naptári nap) nem teljesíti, Eladó a szerződéstől elállhat.
Az Eladót megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben is, ha az
áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás áron
véglegesítette, vagy ha olyan áru megrendelésének visszaigazolása történt meg, amely a
készletből kifogyott, és Eladó már nem tudja azt megfelelő időn belül beszerezni. Elállás
esetén Eladó a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és Eladó ügyfélszolgálata
azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés, és a felek megállapodása alapján a
megrendelt áru helyett más árura történő szerződésmódosítás céljából, vagy amennyiben a
Vevő ezt nem fogadja el, a Vevő által esetlegesen átutalással már megfizetett összeget 30
napon belül visszautalja a Vevő számlájára.
3.2. A Vevő elállási joga
A Fogyasztónak minősülő Vevőt az alábbiakban meghatározott határidőn belül indokolás
nélküli elállási jog illeti meg a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014.(II.26.)
Korm. rendelet 20. §-a szerint.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Több termék
szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.
A fentiek nem érintik a vevő azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a
szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi
címre: Barett Budapest Kft 4024 Debrecen Csapó u 18. fszt. 1.; e-mail:
barettsapkakalap@gmail.com
A Vevő internetes oldalunkon is kitöltheti az elállási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az
elállási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha a Vevő emellett dönt, az
elállás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul
visszaigazoljuk részére.
A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta
előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
3.3. Az elállás joghatásai
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre. Ha a Vevő
kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben
a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettsége.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési
módot alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen
többletköltség nem terheli. A Vevő által hibásan és/vagy pontatlanul megadott
bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t
felelősség nem terheli.
Áru adásvételére vonatkozó szerződés esetén a visszatérítést Eladó mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kaptuk a terméket és a vásárlást igazoló eredeti számlát,
vagy a Vevő nem igazolta, hogy a terméket visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpont az
irányadó.
Vevő köteles a terméket és a vásárlást igazoló számlát indokolatlan késedelem nélkül, de
legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy
átadni, az eredeti számlával együtt. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi a terméket és a vásárlást igazoló számlát.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli.
Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha
az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Vevő az őt megillető elállási jogot rendeltetésszerűen, e jogával vissza nem élve tartozik
gyakorolni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén Eladó mentesül az áru visszavételének és a
vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
Eladó kizárólag a sérülésmentes, nem használt, hiánytalan csomagolású termék
visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vevő részére megtéríteni. A
csomagolás sérüléséből adódó költségek Vevőt terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért
Eladót felelősség nem terheli. Az áru hiányában az Eladót semmilyen kötelezettség nem
terheli.
FONTOS!
Tájékoztatjuk a Vevőket, hogy a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet értelmében fogyasztónak a
Polgári Törvénykönyv 8:1. §. (1) bek. 3. pontjában meghatározott természetes személy
minősül.
3.4. Egyedi igények alapján készült termékek esete:
Abban az esetben, ha kifejezetten a Vevő kérésére, a Vevő által szabott igények alapján
került előállításra a termék, a Vevő nem állhat el a vásárlástól. ( 45/2014. (II.26.) Korm.
rendelet 29 §.(1) bek. c.) pont)
4. Szavatosság és jótállás
4.1. Kellékszavatosság
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Vevő választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése
lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja. Ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem
vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül a Vevő érdekeit kímélve nem tud
eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a
szerződéstől elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni.
Fogyasztónak minősülő Vevő és Eladó közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől
számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a Vevő felelős. .
A Vevő az átvétel időpontjától számított egy éves elévülési határidő alatt érvényesítheti a
szavatossági igényét. Fogyasztónak minősülő Vevő a szerződés teljesítésétől számított
kétéves elévülési határidőn belül érvényesítheti kellékszavatossági jogait. A dolognak a
kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból
kezdődik. Vevő a kellékszavatossági igényét az Eladóval szemben érvényesítheti.
Fogyasztónak minősülő Vevő és Eladó közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig
vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Vevő által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy
az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4.2. Termékszavatosság
A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet
meg.
Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztónak minősülő Vevő – választása szerint – az 1.
pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Fogyasztónak minősülő Vevő a gyártótól kizárólag a hibás
ingó dolog (termék) kijavítását vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó
érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – kicserélését kérheti A termék akkor hibás, ha
nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a
gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem
nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Vevő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
4.3. Jótállás
A Ptk. rendelkezése szerint aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály
alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban
vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a
jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Eladó tehát önként is jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló
számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia.
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani,
legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.
A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
– az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a
Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen
megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
– a jótállásra kötelezett nevét és címét;
– a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
– azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és;
– a jótállás feltételeit;
– az áru vételárát.
Amennyiben az Eladó adott áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az áru megvásárlása során
külön jelzi.
Amennyiben az áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói
jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a
jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is
érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása
jogvesztéssel jár.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján az Eladó jótállási kötelezettsége állhat fenn bizonyos termékek
kapcsán a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
szóló 10/2024. (VI.28.) IM rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási
cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok
tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként
hivatkozva) eladása esetén.
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
-10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
– 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
4.4. Kártérítési igény hibás teljesítés esetén
A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a
hibás teljesítést kimenti.
A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult
akkor követelheti,
– ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy
– ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
– e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy
-ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül
évül el. A jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel
szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült.
5. Fogyasztói kifogások
5.1. Vevő szavatossági és jótállási igénye érvényesítésének módja:
A fogyasztói kifogásokat vagy egyéb észrevételeit, panaszait a Vevő
a barettsapkakalap@gmail.com e-mail címen vagy postai úton a Barett Kft. 4024 Debrecen
Csapó u 19 fszt. 1. címen írásban teheti meg.
A Vevői kifogások intézésének módjára a 19/2014. NGM rendelet, az 1997. évi CLV. törvénya
fogyasztóvédelemről szóló szabályai az irányadóak.
Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vevőnek kell bizonyítani. A
szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy
nyugtát – a Vevő bemutatja.
A szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben az alábbiakat kell rögzíteni:
a Vevő nevét, címét,
a Vevő és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését,
vételárát,
a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját,
a hiba leírását,
szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Vevő által érvényesíteni kívánt jogot
szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az
alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát
Ha az Eladó szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Vevő által érvényesíteni kívánt
jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.
Az Eladónak a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről bejelentéskor,
de legkésőbb 5 munkanapon belül kell – igazolható módon – értesítenie a Vevőt. Az igény
elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is
tájékoztatni kell a Vevőt.
Az Eladó a Vevő szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak
felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló
törvény szerinti panasznak.
5.2. Vevői panaszügyintézés módja:
A Vevő szóban vagy írásban közölheti panaszát az Eladóval. A szóbeli panaszt az Eladó
haladéktalanul, de legkésőbb a jelzést követő 5 munkanapon belül köteles megvizsgálni, és
szükség szerint orvosolni.
Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása fenti határidőben
nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a Vevőnek legkésőbb 30
napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az
érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban
érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt
jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az
Eladó indokolni köteles.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt
a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a Vevő neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a Vevő panaszának részletes leírása, a Vevő által bemutatott iratok, dokumentumok
és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata a Vevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben
a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy
panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,
hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi
eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a
fogyasztó számára:
5.2.1. Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes
fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a
fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a
fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek
listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
5.2.2. Bírósági eljárás
A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
5.2.3. Békéltető testületi eljárás
Amennyiben a fogyasztói panasz elutasításra kerül, úgy a fogyasztó jogosult a lakóhelye,
tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelmében megjelölt Békéltető Testülethez
fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett
vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást
személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz
útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek
keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat
megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint
a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás
a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani
köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított
képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a
vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt
venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I.
em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye,
Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám:06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei
Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-
Zemplén vármegye, Heves vármegye,
Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető
Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-
Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-549-392
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúsétatér 4-6.
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető
Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron
vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető
Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-
Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar
vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg
vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-
15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén:
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak
minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében
eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval
kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az
eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
5.2.4. ODR Platform
A panasz benyújtható az EU online vitarendezési platformján („ODR platform”).
Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy
bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal
kapcsolatban. Ez a felhasználóbarát és interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén
elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform használatával a Vevő és az Eladó
megegyezhetnek egy vitarendezési testület kiválasztásában, majd ezt követően végig
mennek egy folyamaton, hogy megoldást találjanak a Vevő panaszára. Az ODR platform itt
érhető el: http://ec.europa.eu/odr.
A fogyasztónak minősülő vevő kifogásainak bíróságon kívüli rendezésével kapcsolatos
lehetőségekről további tájékoztatást az alábbi elérhetőségeken talál:
Békéltető
Testületieljárás: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek
Fogyasztóvédelmi hatósági eljárás
indítása: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Európai Fogyasztói
Központ: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/europai_fogyasztoi_kozpont.
6. Hírlevélre történő feliratkozás
A webáruház látogatóinak lehetőségük van arra, hogy az Eladó hírlevelére feliratkozzanak a
nevük és e-mail címük megadásával.
Eladó az általa értékesített árukkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos információkról rendszeres
tájékoztatást küld a hírlevélre feliratkozott Vevők részére.
A feliratkozás során megadott személyes adatok kezelését Eladó az Adatkezelési
Nyilatkozatban megadott feltételek szerint kezeli.
A Vevő bármikor kérheti a hírlevelek részére történő küldésének megszüntetését, a
hírlevelekben biztosított leiratkozási lehetőséggel. Ebben az esetben az Eladó törli a Vevő
nevét és e-mail címét a listából, és a továbbiakban nem küld részére hírlevelet.
7. Szerződésre alkalmazandó jog, jogviták elintézésének módja
A Felek között létrejött adásvételi szerződésre a magyar jogot kell alkalmazni.
A Felek a szerződésből eredő jogvitájukat egymás közötti egyeztetéssel békés úton
törekszenek megoldani.
Vevő békéltető testülethez fordulhat a fentiekben már megjelölt módon, vagy igénybe veheti
a szintén fentiekben részletesen megjelölt online vitarendezési
platformot. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show
Amennyiben a jogvita rendezése bíróságon kívül nem vezet eredményre, úgy a Felek kikötik
az Eladó székhelye szerint illetékes, az ügyre hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos
illetékességét.
8. Jelen ÁSZF hatálya, záró rendelkezések
Az ÁSZF hatálya az Eladóra, valamint a Vevőkre terjed ki. Az ÁSZF hatálya nem terjed ki a
fizetést bonyolító pénzintézetre, valamint a Szállítóra.
Az Eladó és a Vevő közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő megrendelését
véglegesítette, illetve ennek keretében a Vevő a Szolgáltatás jelen ÁSZF-jét elfogadja, és a
Vevő részére az Eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolta.
Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépése napja: 2024. november 8
Az ÁSZF a Vevő számára elmenthető és kinyomtatható formátumban is elérhető.
Az ÁSZF határozatlan időre szól.
Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma
szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.